ضرب المثل های انگلیسی

 

absence makes the heart grow fonder

being away from someone makes you like them

actions speak louder than words

what you do is more important than what you say

all roads lead to Rome

the same end or goal may be reached by many different ways

bad news travels faster

people are quicker to pass on bad news than good news

beauty is only skin deep

looks are superficial and often a beautiful person may have unpleasant charactristics

better late than never

it is better to do something late than to never do it at all

do as i say,not as i do

follow someone`s advice and not their example

grass is always greener on the other side

a place that is far away or different seems better than where on is

Countable vs Uncountable Nouns

In the name of  compassionate merciful God

How much ....? = uncountable nouns
For example: How much coffee do you drink?
How many ....? = countable nouns

For example: How many

ups of coffee do you drink?

 

How much? How many?

  Countable Nouns Uncountable Nouns
In questions: We use how many with plural countable nouns:- We use how much with uncountable nouns:-
  "How many newspapers do you read every day?" "How much paper is in the printer?"
  "How many Euros have you got?" "How much money have you got?"

my heart

my heart

قلب من

in all my dream

در همه روياهايم

i see a flower

يك گل را مي بينم

if you could hear

اگر تو مي شنوي

sound of nightingale

صداي يك بلبل را

you know

بدان كه

that is flow my heart !

از قلب من جاري شده است !

مطب دکتر

The Doctor’s Office

 

Please come in.         لطفاً بفرمایید تو.

What is the matter?         چه ناراحتی دارید؟

How long have you been ill?      چه مدتی است مریض هستید؟

I have a stomachache.       معده درد دارم.

I feel ill.                     احساس مریضی می کنم.

I have a fever.                تب دارم.

My leg hurts.            پایم درد می کند.

Is it broken?             شکسته است؟

Is it sprained?          گرفتگی عضله است؟

My chest hurts.             سینه ام درد می کند.

I cannot breathe.          نمی توانم نفس بکشم.

Please lie down.          لطفاً دراز بکشید.

Please go to the cubicle.        لطفاً به رخت کن بروید.

Please take off your clothes.     لطفاً لباسهایتان را در آورید.  

Where is the pain?                 درد کجاست؟

On your right side?                در طرف راست؟

On your left side?              در طرف چپ ؟

I have a pain here.             اینجا درد می کند.

Can you move it?                   می توانید تکانش بدهید؟

I want to check your blood pressure.  می خواهم فشار خون شما را چک کنم.

Stick out your tongue.                  زبانتان را بیرون بیاورید.

I suggest we have some tests done.    پیشنهاد می کنم چند آزمایش انجام دهیم.

You must stay in bed for two days.   

برای دو روز باید در رختخواب استراحت کنید.

I will give you a prescription.     من به شما یک نسخه می دهم.

Have it filled at the chemist.                 در داروخانه آن را بپیچید.

Take this.                       این را بخورید.

3 times a day                      سه بار در روز

If there is no improvement come back in 3 days.   

 اگر تا سه روز دیگر بهتر نشدید بیایید دوباره مرا ببینید.

Do you feel better now?             حالا بهتر شدید؟

گرامرWhat is Grammar?

 

What is Grammar?

Grammar is the system of a language. People sometimes describe grammar as the "rules" of a language; but in fact no language has rules*. If we use the word "rules", we suggest that somebody created the rules first and then spoke the language, like a new game. But languages did not start like that. Languages started by people making sounds which evolved into words, phrases and sentences. No commonly-spoken language is fixed. All languages change over time. What we call "grammar" is simply a reflection of a language at a particular time.

Do we need to study grammar to learn a language? The short answer is "no". Very many people in the world speak their own, native language without having studied its grammar. Children start to speak before they even know the word "grammar". But if you are serious about learning a foreign language, the long answer is "yes, grammar can help you to learn a language more quickly and more efficiently." It's important to think of grammar as something that can help you, like a friend. When you understand the grammar (or system) of a language, you can understand many things yourself, without having to ask a teacher or look in a book.

گرامر اساس و سیستم یک زبان است افراد بعضی اوقات گرامر را بعنوان قوانین یک زبان توصیف (معرفی) می کنند. اما در واقع هیچ زبانی قانونی ندارد. اگر ما از واژاه قوانین استفاده کنیم یعنی اینکه پیشنهاد می کنیم یک نفری ابتدا قوانین را بوجود آورده و بعد مثل یک بازی شروع به صحبت آن زبان کرده است. اما زبان اینگونه شروع نشد. زبان با ایجاد صداها که در لغات و عبارات و جملات آمیخته شده است. هیچ زبان محاوره ای عادی ثابت نیست همه زبانها به مرور زمان تغییر می کنند. چیزی که ما آنرا گرامر می نامیم یک بازتاب (رفلکس) ساده از زبان در زمان خاصی است.
آیا ما برای یادگیری زبان نیاز به مطالعه گرامر داریم؟ پاسخ کوتاه به این سوال خیر است. بسیاری از مردم جهان زبان بومی خود را بدون اینکه گرامر آن را مطالعه کرده باشند صحبت میکنند . کودکان قبل از اینکه واژه گرامر را بدانند شروع به صحبت می کنند. اما اگر در یادگیری زبان خارجی مصر هستید پاسخ بلی است گرامر می تواند در یادگیری یک زبان سریع تر و کاراتر کمک کند. این مهم است که اینگونه فکر کنیم که گرامر چیزی است که مانند یک دوست به ما کمک می کند. هنگامی که شما گرامر یا سیستم یک زبان را متوجه شوید خودتان بسیاری از چیزها را می توانید بدون اینکه از مربی بپرسید یا به کتابی مراجعه نمایید متوجه خواهید شد. بنا براین به گرامر بعنوان چیزی خوب و مثبت مانند یک تابلوی راهنما یا یک نقشه که شما می توانید از آن استفاده کنید فکر کنید.

I had a dream …

I had a dream …

   تصوري داشتم ...

I dreamed I was walking along the beach with God.

   خيال ميکردم که در کنار ساحل با خدا قدم مي زنم

Across the sky flashed scenes from my life.

   در ميان آسمان تصويري از زندگيم جلوه گر شد

For each scene, I noticed two sets of footprints in the sand;

   در هر قسمت دو جاي پا بر روي شن ها ديدم

One belonging to me, and the other to God.

   يکي متعلق به من و ديگري به خدا

When the last scene of my life flashed before me.

   وقتي آخرين صحنه زندگيم نمايان شد

I looked back at the footprints in the sand.

   بازگشتم و به جاي پاي روي شن ها نگريستم

I noticed that many times along the path of my life there was only one set of foot prints.

   ديدم که چندين زمان در طول زندگانيم يک جاي پا بيشتر نيست

I also noticed that it happened at very lowest and saddest times in my life.

   همچنين دريافتم که اين در سخت ترين و غمناك ترين لحظات زندگيم اتفاق افتاده است

This really bothered me so I questioned God about it.

   اين موضوع مرا براستي ميرنجاند پس براي رفع ابهامم از خدا سوال کردم.

"God, you said that once I decided to follow you. You'd walk with me all the way."

   خداوندا فرمودي که اگر به تو ايمان بياورم، هيچ گاه مرا تنها نخواهي گذاشت

But I have noticed that during the most troublesome times in my life, there is only one set of footprint.

   اما ديدم که در سخت ترين لحظات زندگيم فقط يک جاي پا بيشتر نيست

I don't understand why when I needed you most you would leave me.

   نميدانم چرا در زماني که بيشترين نياز را به تو داشتم، تنهايم گذاشتي

God replied, "My precious, precious child"

   خدا فرمود: فرزند عزيزم

I love you, and I would never leave you.

   تو را دوست دارم و هرگز تنهايت نمي گذارم

During your times of trial and suffering, when you see only one set of footprints

   اگر در مواقع سختي و رنج فقط يک جاي پا مي بيني

It was then that I carried you.

   در آن لحظات تو را بدوش کشيدم

Jealous Husband

 
 

نکات گرامری درس یک

نکات گرامری درس یک

 

1_بعد از اسم انسان `sوبعد از اسم غیر انسانof  بکار میرود.

 

1_The legs …………. My father ………… table is short.

 

2_That is the roof …………..our neighbour…………. House.

 

3_They are the windows………… My uncle………… house.

 

4_It`s the Wheel …………. Amir……….. bicycle.

 

2_کلماتی مانند short , tall , fat , easy,… صفت هستند وقبل از اسم و بعد از فعل کمکی بکار میروند.

 

1_these are……………….( tall boys_boys tall _ tall boy )

 

2_That`s a …………….( fat men _ fat man _man fat )

 

3_He has two …………… ( long ruler_ long rulers _ rulers long )

 

4_They are ………( young soldier _ soldiers young _ young soldiers )

 

کلمات مهم املایی درس یک

 

wallet , wheel , sandwich ,roof , ice cream , garden , ground , eraser ,     beautiful , look like

 

 

کلمات مهم از نظر معنی

 

young /old  thin / fat / new / old /short / tall / long /large / big / small  easy/hard

 

 

1_That boy isn’t old . He is ………….

 

2_My mother is not short. She is …………..

 

3_These trees are short. They are not ……….

 

4_this book isn`t hard . it`s ………….

 

5_That house isn`t large. It`s ……….

 

6_She is not thin. She is ……….

 

7_That car isn`t old. It`s ………..

 

8_that bicycle is not big. It`s …………

 

 

 

نکات گرامری درس دو

 

1_برای هر فاعل ضمیر مفعولی مخصوص وجود دارد که بعد از فعل اصلی بکار میرود.

 

Ième   youèyou   heèhim   she èher   itèit  weèus  theyèthem

 

 

1_Reza  needs a pen. Give ……… a pen. ( me _ her _ him )

 

2_The children want a ball. Give …………. a ball please.( him _ them _us )

 

3_That is Ali`s book. Give …………to Ali.( it _ her _ him )

 

4_Your hands are dirty.Wash …………. Please.( it _ you _ them )

 

2_کلماتی مانند   usually , always , never , sometimes  ,  often قید تکرار هستند که قبل از فعل اصلی و بعد از فعل کمکی بکار میروند.

 

1)I ……………….. to school.( usually goes و usually go و go usually )

 

2)The woman ..…the room .(always clean و always cleans و clean always )

 

3)The children………home on Fridays.( often are _ are often _ is often )

 

4)we …….…carelessly ( never drives _ drive never_  never drives )

 

کلمات مهم املایی درس یک

 

different,famous,flower,neighbour,restaurant,question,usually,answer

 

کلمات مهم از نظر معنی

 

grandfather / month / answer /ask / learn / question / several

 

1_Your father`s father is your ……………..

 

2_There are thirty days in a …………..

 

3_The teacher asked me ………….

 

4_I  …………. The teacher`s questions.

 

5_there are four weeks in a …………….

انتخاب کلمه ناهماهنگ :

 

1_usually , always , several , often                 2_her , him , his , me

 

 

ارزشيابي ورودي سوم راهنمايي

دانش‌آموزان عزيز با مقايسه‌ي پاسخهاي خودتان با پاسخهاي صحيح از خودتان امتحان بگيريد. اگر توانستيد در اين آزمون به بيشتر  از 75% (نمره بيشتر از 15) سوالات پاسخ صحيح بدهيد وضعيت  قابل قبولي در ابتداي سال سوم راهنمايي داريد.

1. It’s ….. to twelve. It’s 11:45.  (a. past   b. fifteen   c. a quarter   d. fifty)

2. ……. books are on the desk? (a. Who    b. What time     c. Where   d. Whose)

3. Our class ….. a whiteboard. (a. is   b. has    c. have     D. are)

4. …. home, please.   (a. Go to    b. Go   c. Go at   d. goes)

5. Are you and your brothers students? Yes, … . (a. he is  b. they are  c. it is   d. we are) 

6.  ….  come here.    (a. Aren’t    b. Isn’t    c. Don’t   d. Haven’t)

7. She has a baby.  …. Name is Reza.  ( a. My   b. Her   c. His    d. Your)

8.  ……….. have a map. (a. Nima and I  b. This boy     c. Miss Irani    d. Reza)

9.  ……… a nurse.      (a. We’re   b. You’re    c. It’s     d. they’re)

10. That is a ………….. .  (a. umbrella    b. apple    d. eye    d. glass)

11.  ….. pens are those? Ali’s.   (a. What   b. What time   c. What color   d. Whose)

12. It is ………. . (a. a green   b. green book   c. a green book   d. green books)

13. Their brother has a car. It’s ….. car.  (a. his   b. your   c. her   d. their)

14. There are ….. in the street. (a. ten car   b. ten cars   c. a cars  d. many car)

15. There …. many soldiers in the picture. (a. isn’t   b. aren’t    c. haven’t  d. is)

16. This boy …… his books every day. (a. study   b. studies   c. to study    d. are study)

17. Don't ….. Ping-Pong in the classroom. (a. play   b. plays   c. to play    d. Are play)

18. Let's ….. to our teacher. (a. listens    b.  to listen   c. are    d. listen)

19. My ….. eats lunch. (a. brother    b. brothers    c. friends    d. sisters)

20. That boy …. at 9 o'clock. (a. get    b. gets up    c. to get up    d. go to bed)

21. Nima and I ……. our homework. (a. do    b. are    c. does    d. am)

22.  ….. work in the library. (a. My father    b. My sisters     c. Ali     d. He)

23. Is Mina  a nurse? Yes, ……     is.       ( a. he   b. it  c. she  d. Mina)

24. Ali has ……..   umbrella.      (a. a   b. an  c. three  d. two)

25. Ali and Reza …….   students.    (a. has   b. are    c. is     d. come)

26. Are  ……… baskets? Yes.    (a. they  b.  we  c. this  d. that)

27. We pray in a ……..  . (a. radio    b. street     c. desk   D. mosque

28. ….. girls are good students. (a. This   b. They     c. Those     d. that)

29. We watch TV ….. home. (a. in   b. at    c. on   d. under)

30. We play football …..  Fridays.   (a. in   b. at    c. on   d. under)

31. She looks …. the map. (a. at   b. in    c. on   d. down)

32. What are you? I am …… . (a. Ali   b. His brother   c. a student  d. teacher)

33.  ………………….. do you live? In Tehran.    (a. Who b. What c. When d. Where)

34. Ali ………. at home now. (a. is studying   b. studying     c. studies     d. study)

35.  ………………….. do you live? In Tehran.    (a. Who b. What c. When d. Where)

36. I have a ….. in my pocket.    (a. taxi   b. yellow    c. red pen  d. house)

37. She eats …. at one o'clock. (a. dinner    b. lunch    c. breakfast    d. plate)

38. Goodbye, ….. you tomorrow. (a. eat   b. nice   c. see   d. look)

39. Their mother …… the room. (a. cleans   b. comes    c. opens    d. prays

40. I am …………..  a letter.           ( a. writing   b. listening  c. speaking  d. looking)

call a spade a spade

رک و پوست کنده گفتن
بی پرده حرف زدن
بدون رودرواسی گفتن



جمله نمونه:

. My father hates fancy words, he always calls a spade a spade

 

 

jack of all trades, master of non
همه کاره و هیچ کاره!

What goes around, comes around.
از هر دست که بدهی، از همان دست می گیری

meat head
(He is such a meat head )
کله پوک!
(او از آن کله پوک هاست !)

If it works, do not fix it !
سری را که درد نمی کند دستمال نمی بندند.

What is good for the goose, is also good for the gander !
چون که صد آید، نود هم پیش ماست

A bird in hand is better than two in the bushes
سیلی نقد، به از حلوای نسیه

Early bird catches the worm.
سحر خیز باش تا کامراو باشی

Mind your own business!
سرت تو لاک خودت باشه !

buzz off !!
بزن به چاک !

 

 

 

. Get ants in one's pants

دل شوره داشتن
بی قرار بودن


جمله نمونه:

. I always get ants in my pants when I hanve an examination

 

 

. Burn the midnight oil

تا نیمه های شب بیدار ماندن و درس خواندن.
دود چراغ خوردن.


جمله نمونه:

. I should go home & burn the midnight oil tonight, I have to take a big test tomorrow

 

 

Give someone a buzz

به کسی تلفن کردن
به کسی زنگ زدن


جمله نمونه:

. I'll give you a buzz as soon as I get home

 

 

 

To spread (circulate) a rumour
هو انداختن


An unfounded rumour
شایعه بی اساس



Rumour has it that
در افواه شایع است که...


As rumour has it
بقراری که شایع است....

It rains cats and dogsمثل سيل از آسمون بارون مي باره

 

 

UCSI دانشگاه

UCSI دانشگاه


دانشگاه UCSI
در سال 1986 تأسیس گردیده است ، این دانشگاه در تمامی مقاطع تحصیلی از پیش دانشگاهی تا مقطع دکتری دانشجو می پذیرد. لازم به ذکر است هم اکنون این دانشگاه از لحاظ وزارت علوم ایران تا مقطع کارشناسی در رشته های غیر پزشکی ارزشیابی می گردد.
این دانشگاه در رشته های : حسابداری ، بازاریابی ، فن آوری اطلاعات ، مهندسی برق الکترونیک ، داروسازی ، پزشکی ، روانشناسی و موسیقی و ارتباطات جمعی دانشجو می پذیرد و دارای سطح علمی بالایی می باشد.
در ابتدا UCSI
بعنوان یک انستیتو کانادایی مطالعات کامپیوتری شروع بکار کرد و در سال 1972 بصورت رسمی بعنوان یک کالج مطرح معرفی گشت . در سال 2002 UCSI بعنوان کالح بین المللی سدایا توسعه یافت و در سال 2003 این مرکز آموزش عالی بعنوان دانشگاه کالج بین المللی سدایا (UCSI ) معرفی گشت .
این دانشگاه در سال 2004 با سرمایه ای بالغ بر 80 میلیون رینگیت مالزی بعنوان یکی از دانشگاههای مطرح  مالزی که دارای سطح علمی بالا در رشته های مختلف تکنولوژی می باشد معرفی گردید . این دانشگاه  دارای تمامی امکانات آموزشی و کمک آموزشی و همچنین امکانات رفاهی مناسب برای دانشجویان خود می باشد واین امکانات به نحوی است که دانشجو هیچ نیازی به بیرون رفتن از محیط دانشگاه را ندارد وتمامی موارد مورد نیاز را داخل دانشگاه به راحتی برطرف می سازد.

فعالیتها و امکانات مختلف دانشگاه :

  1. کلوپ های علمی  دانشجویی
  2. مسابقات علمی و ورزشی داخلی و خارجی دانشگاه
  3. امکانات و سالن های ورزشی :

باشگاه بدنسازی – سالن بسکتبال – سالن بدمینتون – سالن تنیس – سالن بیلیارد – زمین فوتبال

  1. انجمن و کنگره دانشجویی
  2. کلاب های متنوع ورزشی و تفریحی :

کلاب جوجیتسو – کلاب تکواندو – کلاب کیک بوکسینگ – کلاب وشو – کلاب بدمینتون – کلاب فوتبال – کلاب بسکتبال – کلاب نت بال – کلاب والیبال

  • انجمن های فرهنگی
  • انجمن های دانشجویی که تحت نظر انجمن و کنگره کنسولگری دانشجویی هستند:
  • انجمن دانشکده داروسازی
  • انجمن دانشکده موسیقی
  • انجمن دانشکده فن آوری اطلاعات
  • انجمن دانشکده پزشکی
  • انجمن دانشکده علوم اجتماعی و هنرها و حقوق بشریت
  • انجمن پیش دانشگاهی
  • انجمن امور خوابگاهی دانشگاه
  • انجمن دانشجویان خارجی


دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه

دانشکده و رشته تحصیلی
طول تحصیل
شهریه - دلار

School of Applied Sciences

B.Sc. (Hons.) Food Science & Nutrition

3 سال
17,580

B.Sc. (Hons.) Biotechnology

3 سال
17,580

School of Engineering

B.Eng. (Hons.) Electrical & Electronic Engineering

4 سال
14,250

B.Eng. (Hons) Communication & Electronic Engineering

4 سال
14,250

B.Eng. (Hons.) Mechatronic Engineering

4 سال
14,250

Diploma in Electrical & Electronic Engineering

4 سال
6,910

School of Architecture, Management and Surveying

B.A. (Hons) in Interior Architecture

3 سال
13,930

B.Sc. (Hons) in Architectural Technology

3 سال
18,370

School of Management and Information Technology

B.A. (Hons.) Business Administration

3 سال
10,790

B.A. (Hons.) in Accounting & Finance

3 سال
10,790

B.A. (Hons.) in Accounting

3 سال
10,790

B.A. (Hons.) in Marketing

3 سال
10,790

B.Sc. (Hons.) Computing

3 سال
12,220

B.Sc. (Hons.) Business Information Systems

3 سال
10,760

B.Sc. (Hons.) in Mobile Computing

3 سال
12,860

School of Social Science & Liberal Arts

B.A. (Hons.) in Mass Communication

3 سال
11340

B.A. (Hons.) in Psychology

3 سال
12,530

B.A. (Hons.) in English Language & Communication

3 سال
11,520

School of Music

Bachelor of Music (Hons.) Classical

3 سال
17,820

Bachelor of Music (Hons.) Contemporary

3 سال
16,130

School of Pre-University Studies

Foundation in Arts

1 سال
3,170

Foundation in Science

1 سال
3,170

Foundation in Music

1 سال
4,460

Foundation in Architectural Studies

1 سال
3,730

School of Creative Arts

Bachelor of Creative Arts (Hons) in 3D Animation DesignModelling, Fashion And Marketing

3 سال
15,000


 

امکان تبدیل و انتقال واحدهای درسی دانشگاه UCSI برای تحصیل در دانشگاههای سایر کشورها

انتقال مدرک کارشناسی بین المللی دانشگاه USCI

زمانی که یک دانشجو در این دانشگاه شروع به تحصیل میکند، میتواند برای انتقال مدرک کارشناسی بین المللی دانشگاه USCI  نیز اقدام کند.این مدرک به دانشجو این امکان را میدهد تا بتواند به راحتی اقدام به تحصیل در دانشگاه های سایر کشورها نموده و دروس گذرانده خود را به راحتی تبدیل و انتقال دهد. همچنین میتواند به راحتی مدرکی از سایر دانشگاه های طرف قرار داد دانشگاه USCI را بدست آورد.

مراحل کسب مدرک انتقالی بین المللی:

مرحله اول. انتخاب دانشگاه:

    1. مشاوره شخصی برای انتخاب دانشگاه برای انتقال.
    2. کمک برای بدست آوردن اطلاعات مورد نظر
    3. هماهنگی برای یک ملاقات با نماینده دانشگاه مورد نظر

مرحله دوم. انتخاب دروس قابل انتقال در USCI

    1. کمک برای انتخاب دروس مرتبط
    2. هماهنگی های امور اداری برای دریافت پذیرش

مرحله سوم. درخواست انتقال مدرک کارشناسی بین المللی

    1. انجام امور اداری برای انجام درخواست و پذیرش
    2. پی گیری های لازمه با دانشگاه مورد نظر از قبیل محل اسکان و حمل و نقل
    3. پی گیری امور ویزا و بلیط
    4. هماهنگی جهت ترتیب دادن یک قرار ملاقات از دانشگاه مورد نظر برای دانشجو و معرفی دانشجوی USCI به دانشگاه مقصد.

لیست دانشگاه های طرف قرارداد با USCI جهت انتقال دوره کارشناسی بین المللی

 


مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش :

  • ترجمه رسمی ریز نمارت دیپلم و گواهینامه دیپلم و در صورت دارا بودن پیش دانشگاهی ریز نمرات پیش دانشگاهی همراه با گواهینامه آن .
  • چهار نسخه کپی از تمامی صفحات گذرنامه ( حتی صفحات خالی )

    پاسپورت متقاضی باید حداقل دارای یکسال اعتبار و کپی تمام صفحات در کاغذ A4 گرفته شود

  • تعداد 10 قطعه عکس ( پاسپورت سایز و شماره گذرنامه پشت هر قطعه عکس نوشته شود)
  • پرداخت هزینه Application Fee دانشگاه :

 

رشته های تحصیلی

مبلغ به رینگیت

معادل به دلار

تمامی رشته های بجز رشته های پزشکی ، داروسازی و موسیقی

RM 500

USD 160

B.A (Hons.) رشته های موسیقی

RM 800

USD 250

رشته های پزشکی و داروسازی

RM 1000

USD 310

  • هزینه ثبت نام  می بایست به حساب دانشگاه USCI واریز شود :

نام بانک :CIMB Bank Berhad
شماره حساب : 1458-0000784-05-4

سوئیفت کد : CIBBMYKL

 

دوره های زبان انگلیسی دانشگاه UCSI :

متقاضیان تحصیل در دانشگاه UCSI در صورتی که دارای مدرک زبان تافل یا ایلتس نباشند می بایست در امتحان ورودی زبان دانشگاه (EPT) شرکت نمایند .
بطور کلی دوره زبان  دانشگاه UCSI
شامل ده ترم تحصیلی به نام دوره های زبان EPT  می باشد که هر دوره زبان  یک ماه بطول می انجامد . شروع هر ترم تحصیلی اولین دوشنبه هر ماه میلادی می باشد.
دانشجویان زبان UCSI
پس ازگذراندن دوره های EPT  می بایست دوره زبان Foundation & Basic  را نیز طی نمایند که کلا این دوره دوترم تحصیلی (دو ماه) بطول می انجامد که البته دانشجویان می توانند این دوره را همزمان با ترم اصلی دانشگاه طی نمایند.

قیمت دوره های زبان دانشگاه :
دوره های زبان EPT
: هر ترم تحصیلی 1300 رینگیت مالزی ( هر دلار = 3.30 رینگیت مالزی )
دوره زبان Foundation & Basic
 :هر ترم تحصیلی 950 رینگیت ( طول کل دوره 2 ماه )

 


 

آدرس و کروکی دانشگاه :

دانشگاه UCSI واقع در منطقه چراس شهر کوالالامپور می باشد .

 

کروکی دانشگاه ( برای تصویر بزرگتر روی عکس کلیک کنید)

آدرس دانشگاه :
No. 1, Jalan Menara Gading,
UCSI Heights, Cheras 56000
Kuala Lumpur. Malaysia
Tel: +603 9101 8880

 

نحوه اخذ پذیرش :

این پایگاه لیست مؤسسات و شرکتهای اخذ پذیرش که دارای مجوز وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می باشند را در قسمت تماس با ما این پایگاه ارائه نموده است . متقاضیان محترم می توانند با مراجعه به نمایندگیهای مجاز این پایگاه نسبت به اخذ پذیرش و امورمربوطه اقدام نمایند . لازم به ذکر است متقاضیان محترم می توانند جهت انجام امور مشاوره مستقیما با این مرکزدرمالزی مکاتبه و یا تماس حاصل نمایند .

 

سوالات زبان

1- گزينه صحيح را انتخاب كنيد.

1. He …………… early because he had finished his work.

d. leaving

c. left

b. leaves

a. leave

 

2. John had learned Persian before he ……………. to Iran.

d. came

c.  comes                 

b. coming

a. come

 

3. I didn't see …………….. money in  the  box.                                                  

some            

 many                   

 no                    

any

 

4. There is not …………… water in the glass.

                                                    

 

any 

 some      

 no  

 

5. Is this your book? No, it is not ……………. .

d. hers

c. mine

b. his

a. yours

 

6. I have a watch. It's …………… watch.

d. I

c. my

b.me                        

a. mine

 

7. I am wearing the shoes ………….. my mother gave me.

d. b and c

c. which

b. that

a. who

 

8. A store which sells shoes is a …………….. .

d. shoes stores

c. shoe store

b. store shoes

a. shoes store

 

9. The desks that are used in offices are called ……………. .

d. desksoffice

c. desksoffices

b. officedesks

a. officesdesks

 

10. I am planning ……………. your country next week.

d. visited

c. visiting

b. to visit

a. visit

 

11. My father decided ……………. his car.

d. to sell

c. selling

b. sell

a. sells 

 

12. I took a book. …………. book was about grammar.

                                           

The

___

An 

A

 

13. She talked to ………… man who was in the office.

d. ___

c. an   

b. a

a. the 

 

14. If you don’t practice, you ……………. learn English.

d. may

c. will  

b. won’t

a. can

 

15. If he ……………. hard, he will get a good mark.

d. will study

c. studies

b. studied  

a. study 

 

16. I would show them the picture if they …………… busy.

                                              

d. weren’t 

c.  aren't       

b. didn’t  

a. don’t 

 

17. If they were here, I ……………. dinner for them.

d.cooked

c.wouldcook

b.cook

a.willcook             

 

2- شكل صحيح افعال داخل پرانتز را در نقطه چين بنويسيد.

 

1. They……………….. ( eat ) their dinner before you came.

2. He was tired because he ………………… ( work ) on the farm.

3. I hope ………………. ( see ) them soon.

4. Ali is trying ……………… ( learn ) English.

5. If you weren’t in a hurry, I ……………….. ( show ) you the picture.

6. He could pass the exam if he ………………. ( try ) hard.

3- جملات زير را با عبارات يا كلمات مناسب كامل كنيد.

 

1. A student who studies history is called a ……………….

2. A book which is about grammar is called a ……………….

3. A photographer needs a ………………… to take photographs.

4. A ……………… works in a mine.

5. December is the last ……………… of the year.

6. The man keeps a beautiful bird in the ………………

 

4- كلمات داده شده را در جملات زير استفاده كنيد.

 

 (politely / keep on / around / both / picked up / behind / get up / slice / growing up)

1.  Do you usually ____________early in the morning?

2.  Give me a ____________ of cheese.

3.  She was very tired but she wanted to ___________ working.

4.  Your brother has become a big boy.  He’s ___________ fast.

5.  There is a tree __________the car.

6.  I would like to travel __________ the world.

7.  Tom is absent.  Jack is absent too.  They are _________ ill today.

8.  He ___________  the newspaper and looked at the pictures.

 

5- سوالات مربوط به جواب هاي ستون B را از ستون A پيدا كنيد.

A

B

1. Would you mind closing the door?

(    ) a. That is 1000 tomans.

2. How much is the tea?

(    ) b. Oh, all right.

3. And what about a jar of jam?

(    ) c. I'm not sure.

4. Would you mind not opening the door?

(    ) d. Of course not.

5. How much does a kilo of rice cost?

(    ) e. About 500 tomans, I think.

6. Thanks so much.

(    ) f. You're welcome.

 

(    ) g. Thank you.

 

6- كلمات داده شده را از نظر صداي هاي خواسته شده، در جاول قرار دهيد.

(too -  food – good – use – now – could – Tuesday - how)       

house //

soon //

put /ʊ/

cure //

 

 

 

 

7- با توجه به تصاوير به سوالات زير پاسخ دهيد.

1. Which man is from Iran?

 

2. What has Ali done?

 

3. Is there any water in the glass?

 

4. Who has repaired the car for him?

 

5. What would happen if he took off his coat?

8- با هر گروه از كلمات ، جمله بسازيد.

1. (anything – with – him - doesn’t – he – bring).

 

2. (well – who – he - the man – teachers – is – English)?

چگونه زبان انگلیسی را بیاموزیم؟

چگونه زبان انگلیسی را بیاموزیم؟

 در اينجا نكاتي را يادآور مي شويم كه ممكن است به شما در يادگيري زبان انگليسي كمك كند :1- صحبت كردن بدون ترس و خجالت :2- تمامي منابعي را كه داريد استفاده نماييد :3- خودتان را با انگليسي محصور كنيد :4- هرآنچه مي توانيد به آدمهاي بومي انگليسي گوش كنيد :5- فيلم هاي انگليسي و برنامه هاي تلويزيون به زبان انگليسي را ببينيد:6- به موسيقي انگليسي گوش كنيد : 7- تكاليفتان را انجام دهيد :8- امتحان بگيريد:9- صداي خودتان را ضيط كنيد :10- به انگليسي گوش كنيد :11- با انگليسي تفريح كنيد :

1- صحبت كردن بدون ترس و خجالت : بزرگترين مشكلي كه اكثر انسان ها در يادگيري يك زبان بيگانه دارند تنها ترسشان است . آنها نگرانند كه نمي توانند به درستي صحبت كنند يا اينكه احمق هستند و دور ياد ميگيرند بنابراين از حرف زدن خودداري مي كنند . ابن كار را نكنيد . آسانترين راه براي يادگيري چيزي انجام دادن آن است انجام دادن مكرر تا اينكه بتوانيد به درستي آن را انجام دهيد مثل هر چيز ديگري ، يادگيري انگليسي به تمرين احتياج دارد . اجازه ندهيد تا ترس كوچك ، شما را از يادگيري آنچه مي خواهيد باز دارد .  2- تمامي منابعي را كه داريد استفاده نماييد : فقط به صرف اينكه شما در مدرسه انگليسي ياد مي گيريد اين بدان معني نيست كه شما نمي توانيد خارج از كلاس چيزي ياد بگيريد . هر آنچه منبع مختلف مي توانيد استقاده نماييد همچنين از روش ها و ابزارهاي متعدد استفاده كنيد چرا كه يادگيري را سريعتر مي نمايد . بسياري از روش هاي مختلف وجود دارد كه
مي توانيد انگليسي خود  را بهبود ببخشيد . خودتان را محدود به 1 يا 2 چيز نكنيد . فرصتهايتان را كشف نمائيد .
 3- خودتان را با انگليسي محصور كنيد : بهترين راه حل يادگيري انگليسي درگير كردن خودتان با انگليسي است .يادداشتهايي به انگليسي داشته باشيد، كتابهاي انگليسي را در اتاق خود بگذاريد ، اخبار انگليسي نگاه كنيد حتي فيلم و تلويزيون ( برنامه هاي انگليسي ) در هر كجا كه مي توانيد با دوستان خود انگليسي حرف بزنيد . هر چه بيشتر خودتان را درگير انگليسي كنيد سريعتر ياد خواهيد گرفت و شما فكر كردن انگليسي را تجربه خواهيد كرد .  4- هرآنچه مي توانيد به آدمهاي بومي انگليسي گوش كنيد : بسياري از معلمان انگليسي خوب هستند كه انگليسي را قبل از يا دادن به صورت يك زبان دوم به خوبي ياد گرفته اند . به هر حال دلايل متعددي وجود دارد چرا كه بسياري از مدارس خوب تنها صحبت كنندگان بومي انگليسي را به خدمت مي گيرند . يكي از دلايل اين است كه كساني كه به صورت  بومي انگليسي مي دانند به طور طبيعي ، با انگليسي برخورد مي كنند كه يادگيرندگان مي توانند از آنها تقليد كنند هر چه يادگيرندگان نزديكتر به اين جريان باشند آنها راحتتر و متقاعدتر خواهند بود . 5- فيلم هاي انگليسي و برنامه هاي تلويزيون به زبان انگليسي را ببينيد: اين يك راه سرگرم كننده ، جهت يادگيري زبان است كه بسيار مؤثر مي باشد . با تماشاي فيلمهاي تلويزيوني مخصوصاً آنهايي كه با زيرنويس مي باشند شما مي توانيد دامنه لغاتتان را زياد كنيد و صداي روان
هنرپيشه ها را گوش كنيد اگر شما به اخبار انگليسي گوش كنيد حتي به لهجه هاي متفاوت آشنا مي شويد .
 6- به موسيقي انگليسي گوش كنيد :  موسيقي يك راه مؤثر در يادگيري انگليسي است . در حقيقت اغلب به عنوان يك راه جهت ارتقاء و بهبود درك مطلب است . بهترين راه يادگيري از طريق موسيقي ،گرفتن اشعار و غناها و ( لغات استفاده در
موسيقي ) كه شما به آن گوش مي كنيد و سپس خواندن آنها به روش هنرمند و خواننده آن است . بسياري از سايتهاي خوب اينترنتي است كه شما مي توانيد اشعار آهنگهاي مورد علاقه تان را پيدا كنيد . از اين طريق شما مي توانيد گوش دادن و خواندن همزمان را تمرين كنيد و اگر دوست داريد آواز بخوانيد . آن را ادامه دهيد .
 7- تكاليفتان را انجام دهيد : بله . اكثر اوقات تكليف خسته كننده است و البته كه گرامر انگليسي جالب و سرگرم كننده نيست به هر حال اگر شما نكته گفته شده شماره 1 را انجام دهيد و شما صحبت كنيد . شما احتمالاً اشتباهاتي را انجام خواهيد داد تنها با خواندن و مطالعه صحيح و انجام دادن تمارين شما مي توانيد اين خطاها را درست كنيد .  8- امتحان بگيريد: تستها جالب نيستند . آنها آدم ها را عصباني مي كنند و وقت زيادي جهت آماده شدن  براي آنها مي برد به هر حال با دادن تست شماره 2 شما به 2 چيز خواهيد رسيد اول اينكه مجبور مي كنيد خودتان را كه آماده باشيد كه نتيجه آن مطالعه كردن است و دوم حتي به خودتان نمره اي مي دهيد كه امتحان هاي بعدي را با آن
مي سنجيد و ارزيابي مي كنيد و تنها با ارزيابي نتيجه امتحان شش ماه پيش با امتحان جديد است كه خواهيد دريافت چقدر شما يادگرفته ايد . اگر شما هيچ وقت خودتان را تست نكنيد شما هيچ زمان به اين پي نخواهيد برد كه چقدر پيشرفت داشته ايد .
9- صداي خودتان را ضيط كنيد : هيچ كس دوست ندارد صداي ضبط شده خودش را گوش كند اما همانند تست راه خوبي براي تست كردن خودتان گاه و بيگاه است  . شما بعد از پيشرفت در زبان آنچنان مجذوب پيشرفت خود خواهيد شد كه ديگر شنيدن صدايتان برايتان مهم نيست . 10- به انگليسي گوش كنيد : منظور من از صحبت كردن با تلفن يا گوش دادن به CD هاي انگليسي است اين بسيار متفاوت از تماشاي تلويزيون يا فيلم است و چرا كه شما شخصي كه در حال صحبت كردن است را نمي بينيد . بسياري از معلمان جديد انگليسي صحبت كردن با تلفن را سخت ترين مورد يادگيري زبان مي دانند كه تنها چاره آن تمرين بسيار است .  11- با انگليسي تفريح كنيد :  بخنديد . لبخند بزنيد ماداميكه در حال ياديگري هستيد تفريح كنيد . نمي توانم چراي آن را توضيح دهم اما زمانيكه شما از يادگيري چيزي لذت مي بريد شما آن را بهتر مي فهميد و حتي سريعتر سعي مي كنيد و آن را امتحان كنيد مي بينيد كه واقعاً متعجب خواهيد شد . سايت هاي زير را به شما پيشنهاد مي كنيم :  سايتي براي كساني كه به فرهنگ و تاريخ كشورهاي انگليسي زبان علاقمندند :Anglicسايتي براي تقويت انگليسي از طريق صدا و سيماي انگليس :BBCسايتي براي دانشجويان انگليسي :British Council سايتي براي تقويت تلفظ : Fonetiksديكشنري مجاني زنده LongMan :LongMan Dictionary سايت بزرگ و جامع انگليسي براي دانشجويان انگليسي : Word Englishبه عنوان زبان دوم و يا زبان خارجي شان .

نکاتی در خصوص تسلط بر زبان انگلبسی

Here are some tips which may help you to master the English Language!

Speak without Fear

The biggest problem most people face in learning a new language is their own fear.  They worry that they won’t say things correctly or that they will look stupid so they don’t talk at all.  Don’t do this.  The fastest way to learn anything is to do it – again and again until you get it right.  Like anything, learning English requires practice.  Don’t let a little fear stop you from getting what you want. 

Use all of your Resources

Even if you study English at a language school it doesn’t mean you can’t learn outside of class.  Using as many different sources, methods and tools as possible, will allow you to learn faster.  There are many different ways you can improve your English, so don’t limit yourself to only one or two.  The internet is a fantastic resource for virtually anything, but for the language learner it's perfect.

Surround Yourself with English

The absolute best way to learn English is to surround yourself with it.  Take notes in English, put English books around your room, listen to English language radio broadcasts, watch English news, movies and television.  Speak English with your friends whenever you can. The more English material that you have around you, the faster you will learn and the more likely it is that you will begin “thinking in English.” .

Listen to Native Speakers as Much as Possible

There are some good English teachers that have had to learn English as a second language before they could teach it.  However, there are several  reasons why many of the best schools prefer to hire native English speakers. One of the reasons is that native speakers have a natural flow to their speech that students of English should try to imitate.  The closer ESL / EFL students can get to this rhythm or flow, the more convincing and comfortable they will become. 

Watch English Films and Television

This is not only a fun way to learn but it is also very effective.  By watching English films (especially those with English subtitles) you can expand your vocabulary and hear the flow of speech from the actors.  If you listen to the news you can also hear different accents.

Listen to English Music

Music can be a very effective method of learning English.  In fact, it is often used as a way of improving comprehension.  The best way to learn though, is to get the lyrics (words) to the songs you are listening to and try to read them as the artist sings.  There are several good internet sites where one can find the words for most songs. This way you can practice your listening and reading at the same time.  And if you like to sing, fine.

Study As Often As Possible!

Only by studying things like grammar and vocabulary and doing exercises, can you really improve your knowledge of any language. 

Do Exercises and Take Tests

Many people think that exercises and tests aren't much fun.  However, by completing exercises and taking tests you can really improve your English. One of the best reasons for doing lots of exercises and tests is that they give you a benchmark to compare your future results with.  Often, it is by comparing your score on a test you took yesterday with one you took a month or six months ago that you realize just how much you have learned.  If you never test yourself, you will never know how much you are progressing. Start now by doing some of the many exercises and tests on this site, and return in a few days to see what you've learned. Keep doing this and you really will make some progress with English.

Record Yourself

Nobody likes to hear their own voice on tape but like tests, it is good to compare your tapes from time to time.  You may be so impressed with the progress you are making that you may not mind the sound of your voice as much.

Listen to English

By this, we mean, speak on the phone or listen to radio broadcasts, audiobooks or CDs in English. This is different than watching the television or films because you can’t see the person that is speaking to you.  Many learners of English say that speaking on the phone is one of the most difficult things that they do and the only way to improve is to practice.

Finally

Have fun!

A Haunted House

A Haunted House

by

Virginia Woolf

Whatever hour you woke there was a door shutting. From room to room they went, hand in hand, lifting here, opening there, making sure--a ghostly couple.

"Here we left it," she said. And he added, "Oh, but here tool" "It's upstairs," she murmured. "And in the garden," he whispered. "Quietly," they said, "or we shall wake them."

But it wasn't that you woke us. Oh, no. "They're looking for it; they're drawing the curtain," one might say, and so read on a page or two. "Now they've found it,' one would be certain, stopping the pencil on the margin. And then, tired of reading, one might rise and see for oneself, the house all empty, the doors standing open, only the wood pigeons bubbling with content and the hum of the threshing machine sounding from the farm. "What did I come in here for? What did I want to find?" My hands were empty. "Perhaps its upstairs then?" The apples were in the loft. And so down again, the garden still as ever, only the book had slipped into the grass.


بهترين كتاب جهت يادگيري لهجه امريكايي

In The Name Of God

بهترين كتاب جهت يادگيري لهجه امريكايي

American Accent training/يادگيري لهجه آمريكايي

دانلود کتاب American Accent Training

Congratulations!!!

In The Name Of Allah

 

Congratulations!!!

 

 

Nodbeh

 

You are called 'The Hidden Imam' because
you are out of sight, not that you are not present,
Being hidden, in the sense that one is not present,
is an unjust calumny. Those who believe in
it fail to see the difference between Advent and
Presence.
Your arrival, for which we are ardently waiting,
refers to your advent, not your presence.
Your advent will be a great marvellous occurance,
because your devout lovers have felt the
very pleasure of the long-awaited Imam (as),
On Fridays, they long for your arrival more
restlessly, and face the Quibla to humbly supplicate
the Author of the universe for His favor to
allow your advent come to pass soon.
And now, we, for whom you are the object of
love and devoutness and the torch for our noctural
mystic travelling, hum and hymm for waiting
for your advent.

 

***

ya mahdi 

O ALLAH! BE NOW AND AT ALL TIMES FOR YOUR DEPUTY HAZRAT HUJJAT IBNIL HASAN (MAY YOUR BLESSINGS BE UPON HIM AND HIS ANCESTORS). MASTER, PROTECTOR, GUIDE, HELPER, PROOF AND GUARD, UNTIL HE RESIDES PEACEFULLY ON YOUR EARTH AND LET HIM ENJOY (YOUR BOUNTIES) FOR A LONG TIME
TO COME

 

ya mahdi

چگونه Essay بنويسيم؟

In The Name Of Allah

 

 

 

با عرض سلام خدمت همه ي دوستان

Essay به روشي از مقاله نويسي گفته ميشه كه سازمان يافته است.آغاز و پايان مناسب، عنوان هاي جذاب و...

كاربرد اين روش خيلي زياده مخصوصاً در امتحاناتي مثل  تافل و مخصوصاً براي اون دسته از دوستاني كه مي خواهند پايان نامه و يا پروژه تهيه كنند...

***

يك مقاله به روش Essay داراي پنج قسمت است:

 

پاراگراف اول ç معرفي (Introduction)

 

پاراگراف دوم ç پاراگراف مركزي 1(Central paragraph 1)

 

پاراگراف سومç پاراگراف مركزي 2 (C.P.2)

 

پاراگراف چهارمç پاراگراف مركزي 3(C.P.3)

 

پاراگراف پنجمç جمع بندي و پايان (Conclusion)

 

به پاراگراف هاي 2و3و4 ،Supporting paragraphs گفته مي شود.

***

پاراگراف اول (Introduction):

شامل سه قسمت است:

1.     Motivator

2.     Thesis statement

3.     Blue prints

 

1-Motivator:

مهمترين مقاله،يعني ايجاد انگيزه در خواننده.كه ير سه نوع است:

 

1.     طرح يك سوال(Asking a question)

2.     طرح يك جمله ي عجيب و غير عادي(Shaking statement)

3.     بيان يك داستان كوتاه –در حد 2-3 خط (Telling a story)

 

2-Thesis statement:

اينجا قسمتي است كه بايد نظريه پردازي كنيد و عقيده خود را در حد يك جمله بيان كنيد.

 

3- Blue prints:

 Blue printها همون دلايلي هستند كه بايد يراي اثبات نظريه شما (كه در قسمت قبل آمد) گفته بشوند.

تعدادشون اگه سه تا باشه بهتره ولي اگه بيشتر از سه تا مي خواستيد بنويسيد بايد تعداد Supporting paragraphs رو بيشتر كنيد.

از همه مهم تر نحوه بيان انهاست.به طوريكه اگه blue print اولي كه بعد از نوشتن كلمه because مياد با it is…

شروع بشه ،blue print دومي و سومي هم بايد با it is شروع بشند.

در كل blue printها از لحاظ گرامري و لحن و طرز بيان با هم مشابه باشند.

در اخر با ارائه مثال هايي مطلب بيشتر روشن ميشه!

 

***

 

مي تونم بگم كه بيشتر سختي مقاله همون پاراگراف اولشه!

 

خب از اينجا به بعد يكمي ساده تره!

***

پاراگراف دوم ،C.P.1نام داره كه براي سپورت blue print اولي شما مياد!

 

 

اين پاراگراف با كلمه ي  First شروع ميشه،تا مخاطب بدونه كه توضيح رو شروع كردين.

بعد از كلمه ي firstيك كما بايد نوشته بشه بعد Thesis Statement و بعد blue print اولي .بعد از اينكه blue print 1 رو نوشتيد،شروع ميكنيد به توضيح آن .مي تونيد به يه داستان اشاره كنيد يا مثال بزنيد و.... حداقل 5 خط.(كل پاراگراف)

 

 

پاراگراف سوم،C.P.2 ç سپورت blue print 2 :

اين يكي با Second شروع ميشه بعد يه كما و دوباره thesis Statement و بعد blue print 2 و بعد توضيحات مربوط به ان.

 

 

پاراگراف چهارم،C.P.3 ç سپورت blue print 3 :

شروع با كلمه Third بعد يه كما و Thesis statement و بعد نوشتن blue print 3و توضيحات مربوط به آن.

خب همانطور كه قبلاً هم گفتم اگه blue print هايي كه مي خواهيد بنويسيد از 3 تا بيشتر بود به تعداد هم بايد پاراگراف سپورت كننده داشته باشيد كه باكلماتي مثل fourth و اينا شروع بشند و بعد تكرار Thesis statement تا خواننده هميشه نظريه شما رو بخاطر داشته باشه و بعد نوشتن blue print مربوط و توضيحات آن.

 

 

پاراگراف پنجم،Conclusion :

كه شامل 2 قسمته:

1.     Reworded Thesis statement + Blue prints

2.     Clincher

اين پاراگراف با كلمه مثل Finally شروع ميشه و مثل هميشه يه كما و بعد از اون Thesis Statement و بعد blue print ها رو پشت سر هم مينويسين.

 

در آخر هم يه خط پايين تر Clincher قرار ميگيره.Clincher مثل يه تير نهايي عمل ميكنه و يك جمله هم بيشتر نيست:

به خاطر همينه كه ميگم...(تكرار Thesis statement)

That's why I say… (Thesis Statement)

***

خب تا اينجا ما اصول Essay رو بلديم .اما از همه مهمتر وضع ظاهري و نحوه نوشتن اون هستش!

اول از همه رعايت حاشيه!

اگه Essay رو با نرم افزارWord مينويسيد ،نسخه Office wordاون خود به خود اين حاشيه رو رعايت ميكنه!

اما اگه با دست مينويسيد بايد به طور تقريبي از بالاي صفحه و پايين حدود 2.5 سانت و از چپ و راست حدود 3 سانت فاصله رو عايت كنيد.

 

بعد از حاشيه رعايت يك خط فاصله بين هر پاراگراف و كمي جلوتر نوشتن كلمات اول پاراگراف ها(first, second, third و...)جهت زيبايي و تفكيك ابتداي هر پاراگراف.

***

لطفاً براي مثال به essay زير توجه كنيد:

In The Name Of God

What is the function of experience??? 

Is it useful?!!

In my opinion, it is very necessary because, first we need experience for each part of our life, second, we need experience for solving our problems, and third, we need experience for doing our daily jobs in correct way.

 

      First, it is very necessary because we need experience for each part of our life. For example I point to buying, if you are not experienced, maybe you lose your money!

There are a lot of things that we must be experienced for doing them. Like: Getting friends, Traveling and so on.

 

     Second, it is very necessary because we need experience for solving our problems. This is the most importance function of experience. If you have some problems with someone that you can't solve them by the usual ways, you must get help from your mind that we call it experience!

 

    Third, it is very necessary because we need experience for doing our daily jobs in correct way. When you're taking a test (for example final exam) and there is a difficult question what can you do???  Yes, you must get help from your memory; it's meant that you must be experienced for doing your daily jobs.

 

  Finally, it is very necessary because, first we need experience for each part of our life, second, we need experience for solving our problems, and third, we need experience for doing our daily jobs in correct way.

 This is the reason why when I say experience is very important!

 

شعری از پابلو نرودا

به من بگوييد، آيا گل سرخ برهنه است يا لباسي به تن دارد؟
درختان چرا شكوه شاخه هايشان را كتمان مي كنند ؟
آيا كسي شكوه هاي يك ماشين به سرقت رفته را شنيده است ؟
آيا چيزي در اين جهان غمگين تر از توقف يك قطار در باران هست؟


Tell me, is the rose naked
or is that her only dress?


Why do trees conceal
the splendor of their roots?


Who hears the regrets
of the thieving automobile?



Is there anything in the world sadder
than a train standing in the rain?

افت یادگیری زبان انگلیسی در بین دانشجویان ایرانی

افت یادگیری زبان انگلیسی در بین دانشجویان ایرانی
به نقل از خبرگزاری مهر
بزرگترین زبان شناس خاورمیانه و استاد دانشگاه های کشور گفت: در دهه اخیر یادگیری زبان و ادبیات انگلیسی در بین دانشجویان ایرانی افت کرده است.

دکتر سیدعلی میرعمادی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: حضور دانشجویانی که زمینه های یادگیری زبان انگلیسی در آنها بسیار ضعیف است و همچنین از بین رفتن انگیزه های یادگیری این زبان از دلایل اصلی افت یادگیری در دانشگاه های کشور است.

وی افزود : تعدادی از داوطلبان کنکور به رغم ضعف در دروس انگلیسی و تنها به واسطه کسب رتبه و امتیاز در سایر دروس، وارد رشته زبان انگلیسی شدند که این امر بیشترین لطمه را به آنها وارد می کند.

دکتر میرعمادی خاطر نشان کرد: سازمان سنجش از سال گذشته برای داوطلبان ورود به رشته های مرتبط با زبان انگلیسی علاوه بر کنکور، آزمون تخصصی برگزار می کند که این امر می تواند تا حد بالایی در ارتقای سطح آموزش دانشجویان کشور موثر باشد.

وی یادآور شد: عدم تعامل میان آموزش عالی و آموزش و پرورش و عدم ارتباط میان دروس مقطع متوسطه و دانشگاه نیز یکی از عوامل افت تحصیلی دانشجویان به خصوص در دروس زبان انگلیسی و نظیر آن است.

این زبان شناس خاورمیانه اضافه کرد: مباحث کتاب های دوره متوسطه و دانشگاهی هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند در حالی که آموزش ها باید به صورت زنجیره وار به محصلان آموزش داده شود.

دکتر سیدعلی میرعمادی ادامه داد: یادگیری زبان انگلیسی یا سایر زبان های بیگانه هیچ ارتباطی با چیرگی تسلط فرهنگ بیگانگان در فرد ندارد اما ترویج این نظریه نادرست انگیزه های یادگیری زبان های بین المللی را در برخی خانواده های ایرانی سلب کرده است.

وی تاکید کرد: یادگیری زبان های بین المللی امروزه ضرورت دارد و باید به شکل کارشناسی تر و صحیح تری آموزش آن در مقاطع مختلف تحصیلی دنبال شود.

تمرین شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی

شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی نیاز به این دارید که با اصطلاحات و جملات و کلمات انگلیسی آشنائی داشته باشید.یادگیری دستور زبان انگلیسی نیز مهم است .شما باید با ساختار و گرامر زبان آشنائی کافی داشته باشید.اگرچه گفته میشود که گرامر انگلیسی بسیار خسته کننده است و در مواردی دیده شده که یادگیری آن باعث جدا شدن دانشجویان  و فرار آنها از این رشته می باشد ولی من به شما پیشنهاد میکنم که گرامر انگلیسی را در جملات انگلیسی و به طور عملی بیاموزید.

حال برای شروع  سعی کنید به خود بیندیشید و در مورد خود مطالبی را به زبان فارسی روی کاغذ بنویسید.مثلا چند جمله کافیست . حال آنها را به زبان انگلیسی برگردانید و سعی کنید معادل آنها را به زبان انگلیسی روی کاغذ مقابل  جملات فارسی آنها بنویسید. در مرحله بعد آن جملات انگلیسی را حفظ کرده ملکه ذهن خود کنید حال آنها را پشت سر هم بیان نمائید. به زمان توجه داشته باشید و ببینید چقدر طول می کشد تا این جملات را بیان کنید . هر روز بر جملات خود بیفزائید.به این ترتیب کلمات جدید یاد گرفته و با جملات جدید آشنا می شوید.

این یک راه آغازین برای speaking است.

مهم در اينجا اينست كه چگونه اين جملات را به انگليسي بنويسيم.شما ميتوانيد از كتابهاي گوناگون استفاده كنيد  و يا از اساتيد و معلم هاي خود بپرسيد يا با من از طريق ايميل ارتباط برقرار كنيد و سوالات خود را بپرسيد

در اينجا من شما را با چند جمله در همين رابطه آشنا ميكنم:

1.my name is ...

2.my mother's name is ...

3.I have ... sister(s) and...brother(s)

4.I work for ...

5. I am single (or married)

6.I like playing football,watching TV, eatting ,dancing,reading books,...

7.I wake up at 7 and go to work at 7:30 and ...

8. I sleep at ...

می بینید که جملات بسیار ساده و شیوا است .شما میتوانید از جملات سخت تر نیز استفاده کنید البته این به سطح لغت و اگاهی هر کس بستگی دارد .این را هم باید بدانید که استفاده از جملات ساده ولی درست بهتر است از استفاده از جملات سخت و اشتباه

ترجمه فارسي : ترجمه انگليسي:  

رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا
ربناي اول، سوره آل عمران از سوره هاي مدني - آيه شماره 8
    
    متن عربي :
    رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ
    
    ترجمه فارسي :
    بارالها ، دل هاي ما را به باطل ميل مده پس از آنكه به حق هدايت فرمودي ، و به ما از لطف خويش اجر كامل عطا فرما كه همانا تويي بخشنده بي عوض و منت .
    
    ترجمه انگليسي:

    lord, do not cause our hearts to swerve after you have guided us. grant us your mercy. you are the embracing giver.
    
    ربناي دوم، سوره مومنون از سوره هاي مكي - آيه شماره 109
    
    متن عربي :
    إِنَّهُ كَانَ فَرِيقٌ مِّنْ عِبَادِي يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ
    
    ترجمه فارسي:
    زيرا شماييد كه چون طايفه اي از بندگان صالح من روي به من آورده و عرض مي كردند بارالها ما به تو ايمان آورديم ، تو از گناهان ما درگذر و در حق ما لطف و مهرباني فرما كه تو بهترين مهربانان هستي .
    
    ترجمه انگليسي:
    among my worshipers there were a party who said: "lord, we believed. forgive us and have mercy on us: you are the best of the merciful."
    
     ربناي سوم، سوره كهف از سوره هاي مكي - آيه شماره 10
    
    متن عربي :
    إِذْ أَوَى الْفِتْيَةُ إِلَى الْكَهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا
    
    ترجمه فارسي :
    آنگاه‌ كه آن جوانان كهف ( از بيم دشمن ) در غار كوه پنهان شدند از درگاه خدا مسئلت كردند بارالها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتي عطا فرما و بر ما وسيله رشد و هدايتي كامل مهيا ساز .
    
    ترجمه انگليسي :
    when the youths sought refuge in the cave, they said: 'lord give us from your mercy and furnish us with rectitude in our affair
    
    ربناي چهارم ، سوره بقره از سوره هاي مدني - آيه 250
    
     متن عربي :
    وَلَمَّا بَرَزُواْ لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُواْ رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ
    
    ترجمه فارسي :
    چون آنها در ميدان مبارزه جالوت و لشكريان او آمدند از خدا خواستند كه بار پروردگارا به ما صبر و استواري بخش و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شكست كافران ياري فرما .
    
    ترجمه انگليسي:
    when they appeared to goliath and his soldiers, they said: 'lord, pour upon us patience. make us firm of foot and give us victory against the nation of unbelievers