My friend,You will Always        

My friend,You will Always        

 Have a very Special  Place

         

 In my heart

 

You are unlike anyone else

    I’ve ever known      

You are more sincere

    And more caring

More of a real person

   than most folks let themselves be

The overlapping of our lives

   has made a big difference to me

             in many ways

 and I hold you in my thoughts

       more than you know

 

One of the joys of my life

      …Is knowing you

            As well as I do

And whether the years

 Keep our smiles close together

   Or the days find ways

…Of keeping us apart

 

I want you to know how much

 …you’re appreciated and cared about

       because you’ll always have a

. special place in my heart  

ادرس پایگاه اینترنتی ثبت نام و پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت

ادرس پایگاه اینترنتی ثبت نام و پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت


برای ثبت نام و پیگیری کارت سوخت موتورسیکلت به این سایت مراجعه نمایید

http://www.motorsiklet.ir/shakhshagigi.aspx

از وضعيت كارت هوشمند سوخت


اگر مي خواهيد از وضعيت كارت هوشمند سوخت خود مطلع شويد
پلاك خودرو را وارد كنيد

نوع پلاك


ايران


 اگر مخواهید وارد وبسایت وضعيت كارت هوشمند سوخت  بشویید بر روی ادرس زیر کلیک کنید

http://81.28.32.47:7001/welcome.jsp

ترجمه سوره حمد(translation )

 

بسم الله الرحمن الرحيم  *

 

In the Name of God, the Merciful, the Compassionate

 

الحمد لله رب العالمين *

 

Praise belongs to God, the Lord of all Beings.

 

الرحمن الرحيم *

 

The All-merciful, The All-compassionate

 

مالك يوم الدين *

 

The Master of the Day of Judgment

 

إيّاك نعبد و إيّاك نستعين *

 

Thee only we serve; to thee alone we pray for succour.

 

اهدنا الصراط المستقيم *

 

Guide us in the straight path,

 

صراط الذين انعمت عليهم

 

the path of those whom Thou hast blessed

 

غيرالمغضوب عليهم ولاالضّالين *

 

 Not of those against whom Thou art wrathful, nor of those who are astray.

 

In the Name of Allah , the Compassionate , the Merciful


Imam Sadiq [a] said: "Whoever satiates a hungry believer so that the one is satisfied fully, neither a human being among people nor a near-stationed angel nor a divine Messenger knows how great his reward is in the Hereafter except Allah, the Lord of the Worlds." Then, he added: "Feeding a hungry Muslim is from among the means of forgiveness." After that he recited the word of Allah, Almighty and Glorious: "Or the feeding on a day of hunger, of an orphan near of kin, or to the indigent (down) in the dust." (Sura Balad, No. 90, verses 14 to 16).


Al-Kafi, vol. 2, p. 201

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 قال علی (علیه السلام): من بحث عن عیوب الناس فلیبدا بعیوب نفسه.

 حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: کسی که از عیبهای مرم کنجکاوی و گفتگو میکند بهتر آن است که اوّل به عیب خودش بپردازد. 

                                                                                  غررالحکم

**************

 

  قال رسول الله (صلی الله علیه وآله): صل من قطعک واحسن الی من اساء الیک و قـل الحق و لو علی نفسک.

 رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرموند: با هر که از تو برید پیوند گیر (صله رحم انجام ده) وبا هر کس که به تو بدی نمود نیکوئی کن و حق را بگو     اگرچه بر ضرر تو باشد.

                                                                                    نهج الفصاحه

**************

 

 قال رسول الله (صلی الله علیه وآله): علیکم بالعـفو فان العـفو لا یزید العبد الاعزاً، فتعافو یعزکم الله.

 رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرموند: ببخشید و درگذرید (عفو) کنید زیرا بخشیدن برای بنده بجز عزت چیزی زیاد نمی کند پس از همدیگر عفو کنید.

                                                                                    اصول کافی

**************

 

 قال علی (علیه السلام): عجبت لمتکبر کان امس نطفة و هو فی غد جیفة.

 حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: عجب دارم از کسی که تکبر میکند در صورتی که دیروز نطفه گندیده ای بود و در فردا نیز مرداری گندیده

 خواهد بود.

                                                                                  غررالحکم

***************

 

 قال رسول الله (صلی الله علیه وآله): ان ما ل الدنیا کلما ازداد کثرة و عظماً ازداد صاحبه بلاءَ.

 رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرموند: ما ل دنیا هر چه زیاد شود برای صاحبش بلا و گرفتاری پیدا میشود.

                                                                               

                                                                                 منتخب الاحادیث من آ ل الرسول

***************

 

 قال علی (علیه السلام): وقروا انفسکم عن الفکاهات و مضاحک الحکایات.

 حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: شخصیت خودتان را بزرگ و موقر سازید و از شوخی و داستانهای خنده دار پرهیز نمائید.

                                                                                 غرر الحکم

******************

 

  قال الصادق (علیه السلام ): کل عین باکیة یوم القیامة  غیر ثلاث : عین سهرت فی سبیل الله ، و عین فاضت من خشیة الله ، و عین غضت عن   محارم   الله.

 امام صادق(علیه السلام) فرمودند: هر چشمی روز قیامت گریان است مگر سه چشم: چشمی که شب بیدار باشد در راه خدا و چشمی که گریان شود از     ترس خدا و چشمی که بسته شود از محرمات خدا.                                                                       

                                                                                 اصول کافی      

******************

 

 قال علی( علیه السلام) : من سعی الی حاجة اخیه المسلم لله فیها رضی وله فیها صلاح کانما خدم الله الف سنة ولم  یقع فی معصیته طرفة عین.

 حضرت علی (علیه السلام) فرمودند : هر کس برای خشنودی خدا گرفتاری برادر مسلمانش را بر طرف سازد مانند کسی است که هزار سال در بندگی        خداوند بوده است بدون کوچکترین گناهی .

                                                                                 بحار الانوا ر

******************

 

 قال  رسول الله (صلی الله  علیه و آله و سلم ) :  لعن الله من اکرم الغنی لغناه .

  رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: خدا لعنت کند کسی را که شخصی را بخاطر ثروتش  احترام کند.

                                                                                 اصول کافی

******************

 

 قال علی (علیه السلام ) : ان کنتم تحبون الله فأخرجوا من  قلوبکم حب الدنیا.

 حضرت علی (علیه السلام) فرمودند : اگر خدا را دوست دارید محبت دنیا را از دلتان بیرون کنید.                                                                 

                                                                                 غرر الحکم

******************

از فرمایشات امام محمد باقر علیه افضل صلوات المصلین

اوصيك بخمـس: ان ظلمت فلا تظلـم و ان خـانـوك فلا تخـن و ان كذبت فلا تغضب، و ان مدحت فلا تفرح و ان ذممت فلاتجزع  
تو را به پنج چيز سفارش مى كنم:
1 ـ اگر مورد ستم واقع شدى ستم مكن،
2 ـ اگر به تو خيانت كردند، خيانت مكن،
3 ـ اگر تكذيبت كردند, خشمگين مشو،
4 ـ اگر مدحت كنند، شاد مشو،
5 ـ و اگر نكوهشت كنند بيتابى مكن.

 

The Rose Within

The Rose Within 

 

 

 A certain man planted a rose and watered it faithfully and before it blossomed, he examined it.

He saw the bud that would soon blossom, but noticed thorns upon the stem and he thought, "How can any beautiful flower come from a plant burdened with so many sharp thorns? Saddened by this thought, he neglected to water the rose, and just before it was ready to bloom... it died.

So it is with many people. Within every soul there is a rose. The God-like qualities planted in us at birth, grow amid the thorns of our faults. Many of us look at ourselves and see only the thorns, the defects.

We despair, thinking that nothing good can possibly come from us. We neglect to water the good within us, and eventually it dies. We never realize our potential.

Some people do not see the rose within themselves; someone else must show it to them. One of the greatest gifts a person can possess is to be able to reach past the thorns of another, and find the rose within them.

 

Help others to realize they can overcome their faults. If we show them the "rose" within themselves, they will conquer their thorns. Only then will they blossom many times over.

Watch your thoughts, and then become your words;

Watch your words, and then become your action;

Watch your action, and then become your habit;

Watch your habit, and then become your character;

Watch your character, it becomes your karma

                                                 MONEY

It can buy you a house                but not a home

 

It can buy you a bed                    but not sleep

 

It can buy you a clock                 but not time

 

It can buy you a book                 but not knowledge

 

It can buy you a position             but not respect

 

I t can buy you a medicine          but not health

 

It can buy you blood                  but not life

70things

.           Have heart and hope and happiness.

2.           Life is 10% of what happens to you, and 90% of how you respond to it.

3.           Don't be afraid to learn. Knowledge is weightless, a treasure you can always carry    easily.

4.           Take the time to wish upon a star.

5.           Words are windows to the heart.

6.           You are richer today if you have laughed, given or forgiven.

7.           I don't have to attend every argument I'm invited to.

8.           Life is like an onion; you peel off one layer at a time and sometimes you weep.

9.           Learn from the mistakes of others. You can't live long enough to make them all yourself.

10.      A good example is the best sermon.

 رشته کارشناسي زبان و ادبيات انگليسي

  رشته کارشناسي زبان و ادبيات انگليسي
رشته دبيري زبان انگليسي

امروزه "کسي که توان خواندن و نوشتن را دارد." پاسخ مناسبي براي سؤال "فرد باسواد کيست؟" نمي باشد. دنياي با شتاب و با تحرک رو به پيش امروز که در آن بسياري از مفاهيم، متحول شده و گاه تا مرز کاملي نيز پيش رفته است معني سواد را نيز تغيير داده است. کشورهاي توسعه يافته صنعتي و برخي از کشورهاي در حال توسعه دانستن يک يا دو زبان خارجي را به عنوان يکي از مؤلفه هاي با سوادي مي داند بعضي ها بر اين باورند که در دهکده جهاني امروز کساني مي توانند نقشهاي مؤثري برعهده بگيرند که از ابزار ارتباط با ديگران يعني زبان، بهره کافي برده باشند؛ از رهگذر چيزهايي که گفته شد کارشناسان زبان خارجي به مثابه پل ارتباطي ميان فرهنگها و تمدنهاي مختلف عمل مي کنند و اين پديده براي کشورهايي همچون ايران که از آبشخور تمدن و فرهنگ قرون، سيراب مي شوند از اهميت بيشتري برخوردار است. دوره کارشناسي زبان و ادبيات انگليسي با هدف تربيت کارشناسان مجرب در زبان انگليسي در سطح اين دوره تأسيس گرديده و دانشجويان را به صورت علمي و تخصصي با زبان انگليسي آشنا مي سازد. اين رشته در بيش از 29 مرکز دانشگاهي دولتي، 16 واحد دانشگاه آزاد، دانشگاه پيام نور و دانشگاههاي غيرانتفاعي ارائه مي شود.
اين رشته، به آشنايي دانشجويان با ادبيات انگليسي مي پردازد به اين ترتيب که ادبيات انگليسي در دوره هاي مختلف ادبيات، متون ادبي، اشعار و نقد ادبي و نمايش و متون نمايشي را به دانشجويان معرفي مي کند. البته اين رشته در ايران، غريب افتاده مخصوصاً دانشگاه آزاد تدريس آنچناني ندارد بع غير از يکي از واحدها و يا در بعضي از واحدهاي دانشگاههاي شهرستان. در دانشگاه آزاد خيلي به اين رشت پرداخته نمي شود ولي در دنيا اگر بخواهند زبان آموزي کنند از طريق متون ادبيات و متون ادبي به هدف نزديکتر مي شوند و دانشجويي که براي اين رشته انتخاب مي شود بايد توانايي هايي در حد درک مطلب انگليسي متوسط و متون ادبي داشته باشد که به دو بُعد علاقمند باشد؛ ولي متأسفانه بعضي از داوطلبان و يا دانشجويان، معتقدند که اگر در رشته مورد علاقه خود قبول نشوند يکي از گرايشهاي زبان انگليسي را انتخاب مي كنند، در حالي که اين غلط است و دانشجو بايد به آن علاقمند باشد و بتواند در زمينه ادبيات کار کند که نياز به علاقه زياد و انگليسي قوي براي دانشجويان دارد.
دانشجويان رشته کارشناسي زبان و ادبيات انگليسي با گذراندن يک دوره 4 ساله يا 8 نيم ترم تحصيلي به اخذ مدرک کارشناسي، نايل مي آيند. لازم به ذکر است که اين رشته در دوره کارشناسي داراي 3 گرايش مترجمي زبان انگليسي، دبيري زبان انگليسي و ادبيات انگليسي مي باشد. دانشجويان اين دوره با گذراندن 139 واحد درسي شامل 74 واحد دروس اصلي، 45 واحد تخصصي و 20 واحد دروس عمومي، به عنوان کارشناس زبان انگليسي به اخذ مدرک مربوطه نايل مي شوند. برخي از مهمترين واحدهاي درسي اين رشته به قرار زير است:
1- کليات زبان شناسي: با هدف آشنايي با اصول و مباني زبان شناسي؛
2- سيري در تاريخ ادبيات 1 و 2: با هدف آشنايي با تاريخ ادبيات در جهان؛
3- اصول و روش نقد ادبي: با هدف آشنايي و تقويت مباني نقد متون مختلف؛
4- شعر انگليسي: با هدف تقويت بنيانهاي زبان انگليسي در عرصه شعر و نثر؛
5- زبان فرانسه به عنوان زبان دوم: با هدف آشنايي با اصول اوليه يک زبان ديگر؛

دانش آموختگان اين رشته مجموعه اي از فنون و مهارتها و اطلاعات را به دست مي آورند که به کمک آن قادرند فعاليتهايي را در ارتباط با زبان انگليسي بر عهده بگيرند. برخي از اين فعاليتها و مشاغل از اين قرارند: توجه متون انگليسي در مراکز دولتي و شرکتهاي خصوصي، برگردان روزنامه ها و مجلات و نوارها از زبان انگليسي به فارسي يا بالعکس، فعاليت به عنوان مترجم در دستگاههاي وزارت خارجه، فعاليت به عنوان مترجم براي شرکتهاي خصوصي، تدريس زبان انگليسي و فعاليت در دارالترجمه هاي کشور، به شرط دارا بودن تبحر کافي در اين زمينه.



  رشته دبيري زبان انگليسي

مقدمه
تحولات جهان امروز، بسيار فراتر از تحولات صرفاً تکنولوژي است که در عرصه هاي ديگر همچون عرصه مفاهيم نيز راه يافته و به اين ترتيب، دنياي امروز ما دنياي مفاهيم تغيير يافته، باز اندشيده شده و از نو بنا شده است.
از ميان مفاهيمي که امروزه دستخوش تحولي کيفي گرديده، مفهوم سواد است. روزگاري هرکس که توان خواندن و نوشتن را داشت باسواد ناميده مي شد. اما باسواد ديروز شايد کم سواد و حتي بي سواد امروز باشد؛ زيرا براساس معيارها و ملاکهاي تعريف در جهان پيشرفته و صنعتي امروز، باسوادي از تعرفه هاي گوناگوني تشکيل شده که يکي از آنها دانستن حداقل يک يا دو زبان غير از زبان مادري است.
بدين ترتيب، اهميت دانستن زبان و برقراري ارتباط ميان انسانهايي با فرهنگها و تمدنهاي مختلف به خوبي آشکار مي گردد. اهميت دانستن زبان و برقراري ارتباط ميان انسانهايي با فرهنگها و تمدنهاي مختلف به خوبي آشکار مي گردد. اهميت برقراري ارتباط و انتقال تجارب و اطلاعات، در دنياي بزرگ اما کوچک شده امروز، به ويژه براي ملتهاي صاحب فرهنگ و تمدن دوچندان است. از همين روست که کارشناسان زبانهاي خارجي به مثابه پلهاي ارتباطي ميان تمدنها و فرهنگها عمل مي کنند.
با توجه به آنچه که گفته شد، رشته دبيري زبان انگليسي با هدف تربيت متخصصاني در زمينه آموزش زبان انگليسي تأسيس گرديده تا اين نياز جامعه علمي کشور را مرتفع سازد.
رشته دبيري زبان انگليسي در دو سطح، در دانشگاه تدريس مي شود: دوره کارداني و کارشناسي. در دوره کارداني، دانشجويان پس از فراغت از تحصيل مي توانند به عنوان دبير زبان انگليسي در مدارس راهنمايي مشغول به کار شوند. در سطح کارشناسي مي توانند پس از فراغت از تحصيل به عنوان دبير زبان انگليسي در دبيرستانهاي کشور، مشغول به کار شوند.
در مورد اينکه اين رشته چه ضرورتي دارد، شايد نياز به توضيح خاصي نداشته باشد چرا که امروزه دنيا به عنوان يک دهکده جهاني مطرح است و ضرورت يادگيري يک زبان زنده دنيا براي همه اَظهرُ مِنَ الشَمس است، بنابراين بايد انسان به يک زبان ديگر آشنايي داشته باشد و بتواند اين ارتباط را به راحتي برقرار کند.
ضرورت يادگيري زبان، نياز به توضيح بيشتر دارد، البته شايد جاي بحث باشد که ما درس زبان را به جاي اينکه در دوره راهنمايي شروع کنيم از دوره ابتدايي شروع کنيم چون يادگيري زبان از دوره ابتدايي بهتر و سريعتر صورت مي گيرد. شايد اين انتقاد به متخصصين اين امر که بايد به اين امر توجه کنند، روا باشد.

گرايشهاي اين رشته
دانشجويان رشته دبيري زبان انگليسي با گذراندن يک دوره چهار ساله يا هشت نيم سال تحصيلي به اخذ مدرک کارشناسي دبيري زبان انگليسي نائل مي آيند. گفتني است که رشته زبان انگليسي در مقطع کارشناسي، داراي سه گرايش دبيري زبان انگليسي، ادبيات زبان انگليسي و مترجمي زبان انگليسي مي باشد.

تعداد واحدهاي درسي
دانشجويان اين دوره با گذراندن 136 واحد درسي شامل 88 واحد درسي 32 واحد عمومي و 20 واحد تخصصي به عنوان دبير زبان انگليسي به اخذ مدرک مربوطه نائل مي آيند. برخي از مهمترين واحدهاي اين رشته بدين قرار است:
1- خواندن و درک مفاهيم 3 و2 و1 با هدف تقويت مهارتهاي قرائتي و فهمي دانشجويان؛
2- کليات زبان شناسي 2 و1 با هدف آشنايي با اصول و مباني زبان شناسي؛
3- کليات روشها و فنون تدريس نظري؛
4- بررسي کتب درسي و تهيه مطالب؛
5- تدريس عملي 2 و1 با هدف تدريس عملي و کسب تجربه؛
6- توليد و کاربرد مواد آموزشي 2 و1؛

اهداف يادگيري زبان
يکي از هدفهاي زبان، ارتباط برقرار کردن با کشورهايي است که زبانشان را ياد مي گيريم. از آنجايي که امروز دنيا، دنياي ارتباطات است، يادگيري يک زبان خارجي کاملاً ضروري مي باشد.
رشته کارشناسي دبيري زبان، رشته اي است که الآن در بعضي از دانشگاهها تدريس مي شود. ضروريات اين رشته اين است که در ابتدا دانشجوياني که وارد اين رشته مي شوند بايد مقداري از زبان عمومي را بدانند تا وقتي که وارد دانشگاه مي شوند، با مشکل زيادي روبه رو نشوند. البته معمولاً سه ترم يا چهار ترم، در دانشگاهها انگليسي عمومي تدريس مي شود اما خوب دانستن انگليسي به کساني که وارد اين رشته مي شوند، خيلي کمک خواهد کرد. بعد از ترم سوم و چهارم، مهارتهايي که لازم است دانشجو ياد بگيرد تا در آينده بتواند در دبيرستانها مشغول تدريس شود به اينها آموخته خواهد شد، مطالب يا دروس دانشگاهي مثل روش تدريس، آزمون سازي و زبان شناسي و چيزهايي که اصولاً يک معلم لازم خواهد داشت تا بتواند در آينده در کلاسهايش موفق باشد.
البته مثل هر شغل ديگري معلمي هم ممکن است يک مقدار تواناييهاي خاصي را بطلبد. اصولاً کسي که وارد اين رشته مي شود بايد از يک مقدار قدرت بدني هم برخوردار باشد. شايد يک سري معلوليتها باعث مشکلاتي شود. شايد کساني که مشکل گويش داشته باشند، نتوانند واقعاً معلمهاي خوبي باشند و از اين بابت يک مقدار مشکل داشته باشند.

بازار کار اين رشته (کاريابي اين رشته)
دانش آموختگان رشته دبيري زبان انگليسي پس از طي کردن دوره ياد شده به مجموعه اي از مهارتها، فنون و دانشها دست مي يابند که به کمک آن قادر به ارائه خدمات در رشته مورد نظر يعني دبيري زبان هستند. حوزه هاي اصلي فعاليت اين دسته ان فارغ التحصيلان شامل موارد زير است:
1- تدريس زبان انگليسي در مقطع دبيرستان و راهنمايي: از آنجايي که اساس تأسيس اين رشته تربيت چنين متخصصاني بوده است لذا اين شغل به عنوان اصلي ترين شغل، براي دانش آموختگان ياد شده تلقي مي گردد.
2- مترجمي زبان: از آنجايي که فارغ التحصيلان اين رشته داراي مهارتهاي زباني کافي در عرصه هاي ديگر نيز هستند لذا
قادرند به عنوان مترجم زبان در بخشهاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي، علمي و هنري نيز به فعاليت مشغول گردند و مراکز دارالترجمه نيز در صورت داشتن تبحر اين دسته از فارغ التحصيلان، قادر به جذب آنان خواهند بود.
 

گرامر زبان انگلیسی

can / could / have to

 

 

... صفت عالي / صفت تفضيلي

 

 

... جملات مجهول / اسامي غير قابل شمارش

 

 

... no / any / ضماير ملکي

 

 

... ماضي ساده / ماضي بعيد

 

 

... اسم مصدر / suggest / except

 

 

... modifier / سببي مجهول

 

 

... causative form / can't help

 

 

...be / were / still

 

 

... be used to / whose

 

 

... how often / how long

لبنـان

لبنـان
   

حکومت :

جمهوري

پايتخت :

بيروت

جمعيت :

000/000/3 نفر

زبان :

عربي – فرانسوي
دين : اسلام – مسيحي

واحد پول:

پوند لبنان

مساحت:

400/10 کيلومتر مربع

رشد سالانه جمعيت :

1/2 %

 

از نظر طبيعي، مي توان لبنان را به سه بخش تقسيم كرد. يك منطقه كوهستاني در غرب، يك فلات حاصلخيز و كوچك داخلي و يك جلگه باريك ساحلي. لبنان داراي آب و هواي مديترانه اي، با بارش سالانه 92 سانتي متر در سواحل و 220 سانتي متر در نقاط كوهستاني است. نيمي از مردم لبنان به كشاورزي اشتغال داشته و شكر و تنباكو، از محصولات عمده آنان است. صنايع قابل ذكر لبنان شامل: توليد سيمان – كود شيمياي و جواهرسازي است. اين كشور كه به عروس خاورميانه شهرت داشت، از سال 1975 درگير جنگ داخلي است، كه لطمات فراواني به كشور وارد آورده و باعث ركود توريسم و تجارت لبنان شده است.

کويت

کويت
   

حکومت :

امير نشين

پايتخت :

کويت

جمعيت :

000/700/1 نفر

زبان :

عربي
دين : اسلام

واحد پول:

دينار

مساحت:

818/17 کيلومتر مربع

رشد سالانه جمعيت :

44 /3 %

 

کويت، كشوري است که در غربي ترين بخش خليج فارس و در جنوب عراق و شمال عربستان سعودي مستقر است .طول خطوط مرزي اين کشور 464 کيلو متر مي باشد.کويت اقتصادي کوچک، محدود ولي باز دارد.فروش نفت خام 90 درصد توليد ناخالص داخلي و 75 درصد بودجه دولت را شامل مي شود.در اين کشور کمتر کسي زير خط فقر زندگي مي کند. کويت خريدار خوبي براي مواد غذائي ،مصالح ساختماني،سبزيجات و پوشاک کشورهاي اطراف مي باشد. نرخ تورم اقتصادي در کويت کمتر از 2 درصد برآورد مي شود که نرخ معقولي است. شهر کويت به لحاظ هزينه هاي بالاي زندگي در آن ، يکي از 20 شهر گران جهان است

امارات متحده عربي

امارات متحده عربي
   

حکومت :

اميرنشين متحده(سلطنتي)

پايتخت :

ابوظبي

جمعيت :

000/200/2 نفر

زبان :

عربي – انگليسي
دين : اسلام

واحد پول:

درهم

مساحت:

600/83 کيلومتر مربع

رشد سالانه جمعيت :

6/4 %

 

شامل 7 منطقه: ابوظبي – عجمان – فجيره – دبي- شارجه - رأس الخيمه و ام القوين مي باشد، كه در طول ساحل جنوبي خليج فارس گسترده شده است و قسمت اعظم اين كشو ر را در برگرفته، و فقط كوهستان هاجر در شبه جزيره « موسندام » از ارتفاعا ت مهم امارات عربي به شمار مي رود. ميانگين دماي هوا در تابستان به 40 درجه سانتي گراد مي رسد. در سواحل اين كشور، زراعت رايچ بوده، و ميوه و سبزيجات ، كشت مي شود. اين كشو رذخاير نفتي فراواني داشته و صادرات عمده آن از نفت و گاز طبيعي تشكيل شده است

مجموعه سوالات  

 

 

 

 

عـنوان

عـنوان

نمونه سوالات رياضي سال سوم نمونه سوالات سال چهارم
پرسش و پاسخ فارسي سال پنجم

 

 

 

عـنوان

عـنوان

حرفه و فن سال دوم آزمون تيزهوشان مبتکران
نمونه سوالات امتحانات نهايي سال سوم

 

 

 

عـنوان

عـنوان

شيمي دوم آرايه هاي ادبي
شيمي سوم قرآن سال سوم
فنون نگهداري کودک تعليم و تربيت اسلامي
حقوق خانواده در اسلام ادبيات فارسي سال دوم
بينش اسلامي سال دوم  گرامر زبان انگليسي
بينش اسلامي سال سوم زبان و ادبيات فارسي - كنكور
دين و زندگي سال دوم - گاج زبان انگليسي  دوره متوسطه
دين و زندگي سال سوم - گاج  شيمي  پيش دانشگاهي - تجربي
دين و زندگي پيش دانشگاهي - گاج علوم زيستي و بهداشت سال اول
آزمون جامع قرآن سال دوم و سوم  زيست شناسي و آزمايشگاه سال دوم
نمونه سوالات معارف اسلامي 1 و 2  زيست شناسي پيش دانشگاهي - تجربي
 زيست شناسي و آزمايشگاه سال سوم مجموعه سوالات پيش دانشگاهي - تجربي
مجموعه تست هاي عربي دوره متوسطه مجموعه سوالات پيش دانشگاهي - رياضي
مجموعه طبقه بندي شده معارف اسلامي مجموعه سوالات پيش دانشگاهي - علوم انساني
نمونه سوالات معارف اسلامي سال اول و دوم مجموعه سوالات زبان انگليسي - پيش دانشگاهي
 

مجموعه سوالات زير در قالب Pdf ارايه گرديده و براي مشاهده نياز به
نرم افزار Acrobat Reader مي باشد
 

امتحانات نهايي سوم متوسطه رشته رياضي فيزيک
دانش آموزان و داوطلبان آزاد سراسر کشور خرداد 86
1 - حسابان
2 - عربي 3
3 - شيمي 3
4 - هندسه 2
5 - جبر و احتمال
6 - زبان فارسي 3
7 - ادبيات فارسي 3
8 - زبان انگليسي 3
9 - فيزيک 3 و آزمايشگاه
10 - قرآن و تعليمات ديني 3

امتحانات نهايي  رشته رياضي فيزيک-دانش آموزان و داوطلبان آزاد سراسر کشور شهريور86
1 - حسابان
2 - عربي 3
3 - شيمي 3
4 - هندسه 2
5 - جبر و احتمال
6 - زبان فارسي 3
7 - ادبيات فارسي 3
8 - زبان انگليسي 3
9 - فيزيک 3 و آزمايشگاه
10 - قرآن و تعليمات ديني 3

امتحانات نهايي سوم متوسطه رشته علوم تجربي
دانش آموزان و داوطلبان آزاد سراسر کشور خرداد 86
1 - عربي 3
2 - شيمي 3
3 - رياضي 3
4 - زمين شناسي
5 - زبان فارسي 3
6 - ادبيات فارسي 3
7 - زبان انگليسي 3
8 - فيزيک 3 و آزمايشگاه
9 - قرآن و تعليمات ديني 3
10 - زيست شناسي 2 و آزمايشگاه

امتحانات نهايي سوم متوسطه رشته علوم تجربي
دانش آموزان و داوطلبان آزاد سراسر کشورشهريور86
1 - عربي 3
2 - شيمي 3
3 - رياضي 3
4 - زمين شناسي
5 - زبان فارسي 3
6 - ادبيات فارسي 3
7 - زبان انگليسي 3
8 - فيزيک 3 و آزمايشگاه
9 - قرآن و تعليمات ديني 3
10 - زيست شناسي 2 و آزمايشگاه

امتحانات نهايي رشته ادبيات و علوم انساني
دانش آموزان و داوطلبان آزاد سراسرکشورخرداد86
1 - عربي 3
2 - جغرافيا 2
3 - فلسفه و منطق
4 - آرايه هاي ادبي
5 - زبان انگليسي 3
6 - جامعه شناسي 2
7 - زبان فارسي تخصصي
8 - ادبيات فارسي تخصصي
9 - تاريخ ايران و جهان 2
10 - قرآن و تعليمات ديني 3

امتحانات نهايي رشته ادبيات و علوم انساني
دانش آموزان و داوطلبان آزاد سراسرکشورشهريور86
1 - عربي 3
2 - جغرافيا 2
3 - فلسفه و منطق
4 - آرايه هاي ادبي
5 - زبان انگليسي 3
6 - جامعه شناسي 2
7 - زبان فارسي تخصصي
8 - ادبيات فارسي تخصصي
9 - تاريخ ايران و جهان 2
10 - قرآن و تعليمات ديني 3



 

عـنوان

عـنوان
فن کودکياري کارگاه هنر
بهداشت و ايمني کار بهداشت خانواده
منابع کنکور هنر - طراحي تدارک و تهيه غذا
آشنايي با صنايع دستي ايران مباني هنرهاي تجسمي
روانشناسي رشد - مديريت خانواده عمليات ميکروبيولوژي
منابع کنکور هنر - مباني هنرهاي تجسمي 1 و 2

 


 

عـنوان عـنوان
 مديريت مالي 1 روانسنجي
 مديريت مالي 2  بهداشت رواني
احساس و ادراک درس بهره وري
روانشناسي شخصيت  رياضي عمومي 1
مقدمات نوروپسيكولوژي روانشناسي تربيتي
روانشناسي هوش و سنجش  رياضيات پايه و آمار
روانشناسي مرضي کودک 1 روانشناسي تفاوتهاي فردي
روانشناسي مرضي کودک 2 روانشناسي کودک و نوجوان
روانشناسي کودکان استثنايي  روانشناسي عمومي - اتكينسون
آموزش و پرورش  کودکان استثنايي روانشناسي عمومي - دکتر گنجي
 سنجش و اندازه گيري در علوم تربيتي روانشناسي رشد بلوغ و نوجواني
روانشناسي مسائل جوانان و نوجوانان جامعه شناسي - انحرافات اجتماعي
نمونه سوالات رشته علوم اقتصادي   جامعه شناسي - روانشناسي اجتماعي
نمونه سوالات تستي منطقه 10 تست هاي راهنمايي و مشاوره

 

 

 

عـنوان

عـنوان
 روش تحقيق اقتصاد
مردم شناسي سيستم عامل
زبان و ادبيات فارسي آمار - علوم تربيتي 
مدارهاي الکتريکي 1  مباني مشاوره و راهنمايي
مهندسي سيستم هاي کنترل روش تحقيق - علوم تربيتي
 نظريه هاي جامعه شناسي  الکترونيک - کارداني به کارشناسي
مديريت آموزشي - علوم تربيتي نظارت و راهنمايي - علوم تربيتي
روانشناسي تربيتي - علوم تربيتي تکنولوژي آموزشي - علوم تربيتي
 کاربرد آزمون هاي رواني در مشاوره نظريه هاي مشاوره و روان درماني
مفاهيم حوزه هاي مختلف جامعه شناسي تعليم و تربيت اسلامي - علوم تربيتي
زبان تخصصي - روانشناسي و علوم تربيتي روش ها و فنون تدريس - علوم تربيتي
 سؤالات تخصصي آزمون كارشناسي ارشد هنر اصول فلسفه و تعليم و تربيت - علوم تربيتي
روانشناسي شخصيت - علوم تربيتي (مشاوره)  روش ها و فنون مشاوره و راهنمايي علوم تربيتي
نمونه سوالات مهندسي عمران - اقتصاد مهندسي مقدمات برنامه ريزي آموزشي درسي - علوم تربيتي
آزمون سراسري ارشد سال 1383 - رشته کامپيوتر آزمون سراسري ارشد سال 1384 - رشته علوم اقتصادي
آزمون سراسري ارشد سال 1384 - رشته کامپيوتر آزمون سراسري ارشد سال 1385 - رشته علوم اقتصادي
آزمون سراسري ارشد سال 1385 - رشته کامپيوتر آزمون سراسري ارشد سال 1386 - رشته علوم اقتصادي
آزمون سراسري ارشد سال 1386 - رشته مديريت اجرايي سنجش و اندازه گيري در تعليم و تربيت - علوم تربيتي
آزمون سراسري ارشد سال 1386-رشته فناوري اطلاعات آزمون سراسري ارشد سال 1386-رشته ارتباطات اجتماعي
آزمون سراسري ارشد سال 1386 - رشته حسابداري

 

معرفي رشته هاي دانشگاهي مقطع پيش دانشگاهي

مهندسي برق – کنترل
دبير فني برق (گرايش الکترونيک)
دبيري فني برق (گرايش قدرت)
کاردان فني برق (گرايش الکترونيک)

 

 

مراقبت پرواز

 

 

کارداني علمي کاربردي کامپيوتر ( نرم افزار)

 

 

رشته شيمي گرايش کاربردي
رشته شيمي گرايش محض

 

 

رشته زيست شناسي سلولي و ملکولي (گرايش ژنتيک)
رشته زيست شناسي (گرايش علوم جانوري)
رشته زيست شناسي گياهي

 

 

رشته زمين شناسي

 

 

کارداني حسابداري

 

 

رشته كارشناسي مديريت بانكي
رشته کارشناسي بيمه اکو

 

 

رشته کارشناسي زبان و ادبيات انگليسي
رشته دبيري زبان انگليسي

 

 

طراحي صنعتي

 

 

رشته صنايع دستي
کارشناسي فرش
(بافت)-(طراحي)

 

 

رشته مترجمي زبان فرانسه
رشته زبان و ادبيات فرانسه
رشته زبان اسپانيايي

 

 

رشته علوم اقتصادي
(گرايش اقتصاد حمل و نقل)
(گرايش اقتصاد صنعتي)
(گرايش پول و بانکداري)

 

 

رشته عکاسي
رشته ارتباطات تصويري

 

 

کارشناسي مديريت بيمه
رشته امور گمرک

 

 

 

ويندوز xp

 

ويژگي هاي ويندوز xp

 

 

Display properties
Screen saver

 

 

Display Properties
Appearance/ Themes / Settings

 

 

آشنايي با
Accessories

 

 

آشـنـايـي با Accessories
ادامــه بــرنــامــه Paint

 

 

آشـنـايـي با Accessories
بـرنـامـه Word Pad

 

 

آشـنـايـي با
System Tools

 

 

آشـنـايـي با Entertainment
Media Player

 

 

جـــستـــجـــو (Search )

 

 

Fonts
Date & Time

 

 

آشـنايي با Control Panel
Mouse / Key board / Folder Options

 

 

آشـنايي با Control Panel
Add or Remove Programs/ Add Hardware
Local تعريف يک چاپگر

 

 

آشـنايي با Control Panel
user accounts معرفي
آشـنايي با My Network Place

 

 

آشـنايي با فولدرهاي استاندارد
Desktop

 

 

نــصـــب ويــنــدوز
New Installation

 

 

IE کــار با مــرورگــر
مــفاهــيم اصــلي ايــنترنــت

 

 

آشنايي با محيط IE

 

 

ادامه کــار با مــرورگــر
چاپ يک صفحه

 

 

MS-PLUS معرفي

 

 

Ms - Office مــعـرفـي

 

 

ادامه Ms- Word معرفي

 

 

Ms-Excel

 

 

Ms - PowerPoint مــعـرفـي

 

 

شرح وظايف Ms-Outlook
شرح وظايف Access

 

 

معرفي Front page
معرفي Publisher

 

 

 

fun

Teacher: How old is your father?
Boy: As old as me.
Teacher: How can that be?
Boy: He became a father only when I was born
!

معلم: پدرت چند سالشه؟

پسر بچه: همسن خودم.

معلم: چطور چنين چيزی ممکنه؟

پسر: همينکه من به دنيا اومدم، اون هم پدر شد!

 

Teacher: Kumar, your composition on "My Dog" is exactly the same as your brother's. Did you copy his?
Kumar: No, teacher, it's the same dog!

 

معلم: کومار، انشائی که درباره "سگ من" نوشتی دقيقا مثل انشاء برادرته. از روی اون نوشتی؟

کومار: نه آقا، هر دو درباره يک سگ نوشتيم!

 

Girl: "Mum, teacher was asking me today if I have any brothers or sisters who will be coming to school."
Mother: "That's nice of her to take such an interest. What did she say when you told her you are the only child?"
Girl: "She just said, 'Thank goodness!'"

 

دختربچه: مامان، معلممون امروز ازم پرسيد خواهر يا برادر ديگه ای ندارم که بخواد مدرسه بياد.

مادر: معلوم ميشه خيلی مهربونه که همچين علاقه ای نشون ميده. خب وقتی بهش گفتی تنها بچه ما هستی، چی گفت؟

دختر: فقط گفت: «خدا رو شکر!»

 

Teacher: "How come you do not comb your hair?"
Student: "No comb, Sir."
Teacher: "Use your dad's then."
Student: "No hair, Sir."

 

معلم: تو چرا هيچوقت موهات رو شونه نميکنی؟

شاگرد: شونه ندارم، آقا.

مغلم: خوب از شونه پدرت استفاده کن.

شاگرد: مو نداره، آقا!

 

Teacher: Correct the sentence, "A bull and a cow is grazing in the field"
Student: A cow and a bull is grazing in the field
Teacher: How?
Student: Ladies first.

 

معلم: اين جمله را درست کن: «گاو نر و گاو ماده در حال چريدن در مرتع است.»

شاگرد: گاو ماده و گاو نر در حال چريدن در مرتع است.

معلم: چطور؟

شاگرد: خانمها مقدمند!

 

TEACHER: John, go to the map and find North America.
John: Here it is!
TEACHER: Correct. Now, class, who discovered America?
CLASS: John!

 

معلم: جان، برو روی نقشه، آمريکای شمالی رو پيدا کن.

جان: اينجاست!

معلم: درسته! بچه ها، حالا شما بگيد چه کسی آمريکا رو کشف کرد؟

بچه ها: جان!

 

TEACHER: "George Washington not only chopped down his father's Cherry tree, but also admitted doing it. Now do you know why his father didn't punish him?"
John: "Because George still had the axe in his hand?"

 

معلم: جرج واشينگتون نه تنها درخت گيلاس پدرش رو قطع کرد، بلکه به اين کار اعتراف هم کرد. حالا، کسی ميدونه که چرا پدرش اون رو تنبيه نکرد؟

جان: چون تبر هنوز توی دستش بود؟!

 

TEACHER: What a pair of strange socks you are wearing, one is green and one is blue with red spots!
John: Yes it's really strange. I've got another pair just like that at home.

 

معلم: عجب جورابهای عجيب و غريبی پوشيدی! يکيش سبزه، يکی هم آبی با خالهای قرمز!

جان: بله، واقعا خيلی عجيبه. يک جفت هم دقيقا مثل همينها توی خونه دارم!

 

TEACHER: Now, John, tell me frankly do you say prayers before eating?
John: No sir, I don't have to, my mom is a good cook.

 

معلم: خوب، جان، صادقانه بگو، قبل از غذا خوردن دعا ميکنی؟

جان: نه آقا، لازم نيست، مامانم آشپز خوبيه!

 

TEACHER: What do you call a person who keeps on talking when people are no longer interested?

John: A Teacher.

 

معلم: به کسيکه ميبينه ديگران علاقه ای به حرفاش ندارن ولی باز هم حرف ميزنه، چی ميگن؟

جان: معلم!!!

____________***__*_**** ___________
____________**__**_____* __________
___________***_*__*_____* _________
__________****_____**___****** ____
_________*****______**_*______** __
________*****_______**________*_**
________*****_______*_______* _____
________******_____*_______* ______
_________******____*______* _______
__________********_______* ________
__***_________**______** __________
*******__________** _______________
_*******_________* ________________
__******_________*_* ______________
___***___*_______** _______________
___________*_____*__* _____________
_______****_*___* _________________
_____******__*_** _______________
____*******___** __________________
____*****______* __________________
____**_________* __________________
_____*_________*